Top
Blog

BMW X2, PLĂCEREA DE A CONDUCE

Autoplus Magazine a avut plăcerea să testeze noul SUV al bavarezilor, BMW X2 care se prezintă precum un mic monstru al șoselelor, un  Sport Activity Coupe, combinația perfectă spun eu, între un SUV și un automobil sport. Mașina dictează putere indiferent dacă te bucuri de ea în oraș ori în afara lui, fură privirile oricui prin formele îndrăznețe, linii și unghiuri încheiate cu o paret frontal agresiv și de ce nu, cele două embleme montate pe stâlpii C, considerate un plus.

Chiar dacă există păreri distincte în privința celor două embleme, rostul lor este să aducă aminte de legendarul model E9 și reușesc acest lucru lăsând totuși impresia formelor unui bolid care nu se conformează tendințelor de design, ba chiar le încalcă creându-și propria cale. Evoluția vehiculului de utilitate sportivă este mai complexă decât o dictează liniile de design. Au trecut peste 20 de ani și aici amintim modele precum Toyota RAV4 din 1996, SUV-urile și mașinile au fost integrate și proliferate, însă graficul acestei evoluții arată că noile modele moderne scad în dimensiuni în loc să crească, așa că va veni un punct în care o marca Mini să beneficieze de un SUV. Versiunea 2018 BMW X2 se bucură efectiv de o platformă transversală cu fiecare model Mini, împreună cu crossover-ul BMW X1, acesta din urmă fiind cu o idee mai mare. Dacă vă veți uita cu atenție la modelul X2 veți realiza faptul că această linie a designului exterior nu este o reconstrucție a modelului X1 convențional cu un spate în stil coupé, ci o redefinire a modelului SUV care completează ierarhia acestei game formidabile. BMW îmbrățișează cu exactitate ciudățenia proporțiilor unui crossover de mici dimensiuni, incluzând și clasa GLA, ori de ce nu, modelul X4. Linia acoperișului joasă, grilajul classic cu o bază care apparent se lărgește în partea inferioară a părții frontale, accentuând prin lățime și dictând un design sportiv al mașinii. noul X2 propune un portbagaj extrem de încăpător, depășind dacă vreți Audi-ul Q3 la acest capitol, oferind 470 de litri disponibili pentru bagaje, iar dacă este rabatată bancheta din spate, spațiul crește până la 1355 de litri. Modelul X2 are același ampatament ca și X1, dar este cu 8 centimetri mai scurt și cu 7 centimetri mai aproape de carosabil. Poziția șoferului este una mai joasă decât o întâlnim în cazul altor modele ale bavarezilor, oferind în același timp un spațiu considerabil pentru scaunele aflate în spate, doar un centrimetru mai puțîn decât modelul X1. Interiorul aduce o suficiență în ceea ce privește tehnologia și caracteristicile avansate de siguranță pentru a câștiga admirația iubitorilor de automobile.

Trecem pe această listă manometrele și afisajele cu un design sport, lizibile, prezente în tehnologia ‘panoului negru’, care se stinge atunci când scoateți cheia din contact. Modelul standard X2 este echipat cu un ecran touch de 6.5 inch, însă în varianta opțională puteți opta pentru un ecran Control Display de 8.8 inch, lăsând la o parte sistemul BMW Connected Drive care este compatibil cu Apple CarPlay și Head-Up Display. Dacă vorbim despre motorizare, familiarul model sDrive18i de 2.0 litri cu patru cilindri, injecție directă și turbocompresor twin-scroll, mobilizează 140 de cai putere atunci când se deplasează. Transimisia cu opt trepte semnată Steptronic este conectată printr-o pârghie de treaptă foarte înaltă, cu un aspect ciudat, la fel ca în cazul modelelor Mini. BMW confirmă faptul că tuningul suspensiei este mai ferm și mult mai sportiv decât cel al modelelor Mini și X1, având reglaje ale arcurilor, amortizoarele, barele de rulare, dar și multe alte capricii inedite marca BMW. Chiar dacă acestea aduc o fragilitate pe suprafețele rutiere unde întâlnim teren accidentat, sunt ușor de tolerat în ciuda rigidității de care dă dovadă automobilul. Consumul de carburant este poate punctul de cel mai înalt succes când vorbim despre îndrăznețul model X2, niciun al model al bavarezilor care ne-a căzut pe mână până în acest moment, nu a scos cifre atât de bune în ceea ce privește consumul, cu atât mai mult în oraș la miezul zilei. Cosumul mixt de combustibil înscris inclusiv pe site-ul BMW ne spune că modelul X2 se încadrează între 4.6 și 4.8, iar pe noi sigur nu ne-a dezamăgit, încadrându-se între valorile 6 și 7 la ora 14.00 în centrul capitalei. BMW X2 este indubitabil o mașină extrem de intrigantă creată de tineri pentru tineri, designul fiind unul modern care aderă la orice standard ar putea fi impus unui automobil din clasa lui. Brandul în sine oferă garanția unei experiențe nemaintâlnite la volanul modelului X2, creat pentru a surprinde simțurile. Mai multe detalii despre model aici (www.bmw.ro)

Text de: Cosmin Lungu  pentru  www.autoplusmagazine.ro

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *